Rotor (5 kilo-ohm).
Type 1 motoren:.
30 pk 8.1959 en later.
34 pk t/m 7.1965.
1200, 1300, 1500 en 1600cc 8.1968 en later.
.
Type 3 motoren:.
1500 cc 8.1968 en later.
1600 cc 8.1968 t/m 7.1969.
.
Type 4 motoren:.
Bus t/m 7.1979.
.
Water boxer motor:.
1900 cc.
.
009 stroomverdelers.
.
Opmerking: alleen voor conventionele ontsteking
De ontstekingsvonk die via de stroomverdeler naar de juiste bougie wordt geleid, moet optimaal kunnen overspringen. Als de rotor is versleten of verbrand, kan deze de vonk niet goed meer via de verdeelkap naar de juiste bougie geleiden en zorgt deze situatie voor slechtere prestaties.
Controleer iedere 5000 km of de rotor nog intact is en vervang hem zo nodig. Wij raden aan om de rotor samen met de verdeelkap te vervangen, deze twee delen slijten op elkaar in.